JAK EFEKTYWNIE KOMUNIKOWAĆ SIĘ Z DZIECKIEM 12.02.19

WARSZTAT: JAK EFEKTYWNIE KOMUNIKOWAĆ SIĘ Z DZIECKIEM

„Dwu-, trzylatek potrzebuje sytuacji, w których może się potknąć, poczuć przykrość, gdy ktoś mu wyrwie zabawkę. Jak ma tego doświadczyć, gdy zawsze jest przy nim mama, tata, babcia albo opiekunka?” - prof. Anna Brzezińska

Czy częste powtarzanie dziecku: Jesteś super! Ufam Ci! Wierzę w Ciebie! ...to dobry pomysł? O czym warto jest jeszcze pamiętać? Jak dobrze rozmawiać, by każdy czuł się wysłuchany? Nadmiar szkodzi, ale jakże często zbytnio reagujemy, gdy dziecko odniesie sukces, jak i w tych sytuacjach, gdy zrobi coś złego. Jak znaleźć w tym równowagę?
Skuteczna komunikacja z dzieckiem to wysłuchanie i zrozumienie dziecka oraz bycie wysłuchanym i zrozumianym przez dziecko. To również adekwatne reagowanie na sytuację. Jak? Zapraszamy na warsztat o dobrej komunikacji.

ZAGADNIENIA:

    - Jak się porozumieć?

    - Komunikacja to…

    - Budowanie dobrego kontaktu i porozumiewania się: techniki prowadzenia rozmowy i aktywnego słuchania. Spójność w komunikacji.

    - O akceptowaniu uczuć.

    - Poznanie zasad komunikacji wg NVC (Porozumienie bez przemocy)

    - Jak dobrze chwalić i jak dobrze zadawać pytania.

    - Co mówić, a czego unikać w komunikacji?

Sytuacje trudne:

    - Ćwiczenie elementów porozumienia bez przemocy (NVC).

    - Jak wspierać dzieci w sytuacjach dla niego trudnych.

    - Jak stawiać granice. Egzekwowanie poleceń- jak to zrobić umiejętnie.

    - Asertywność- radzenie sobie z presją i manipulacją.

    - Reagowanie w sytuacjach gdy dziecko się złości i gdy sami jesteśmy w emocjach. Metody na rozładowanie złości własnej.

    - Jak formułować prośby?

    - Co zamiast kary.

    - Dzieci z nadpobudliwością, jak z nimi się komunikować.

    - Odpoczynek.

    - Efektywne metody osiągania odprężenia i równowagi psychicznej.

WARSZTAT ZAWIERA:

    - Aktywną pracę w kameralnym gronie.

    - Indywidualne podejście.

    - Praktyczne ćwiczenia.

    - Autorski program i materiały.

    - Poczęstunek.

    - Zaświadczenie ukończenia kursu.

    - Konsultacja do 7 dni po warsztacie.

DLA KOGO: 
Dla  rodziców i przyszłych rodziców, niań, opiekunów, nauczycieli, animatorów zabaw, a także osób, które  chcą  wzmocnić  swoje  kompetencje  komunikacyjne i budować z dziećmi partnerskie relacje oparte na wzajemnym szacunku i zrozumieniu.

MIEJSCE WARSZTATÓW: 
al. Grunwaldzka 472, Gdańsk (Olivia Business Centre, budynek FOUR, O4)

DATA: 
wtorek, 12 luty 2019, godz. 17:30-20:00

CENA: 
240 zł/osoba

ZAPISY: 
Płatność online – kliknij TUTAJ.

Możesz też napisać do nas na kontakt@fontes.com.pl podając imię, nazwisko i nazwy warsztatów, w których chcesz wziąć udział.

Przy zakupie bietu dzień przed lub w dzień warsztatów prosimy o kontakt telefoniczny na numer: 518-640-273. 

PROWADZĄCA: 
Łarysa Wujcik, psycholog, absolwentka Uniwersytetu SWPS, przez 5 lat prowadziła cykliczne szkolenia dla pracowników korporacji z zakresu profesjonalnej obsługi klienta, komunikacji oraz radzenia sobie w sytuacjach trudnych. Od 2012 prowadzi autorskie warsztaty z zakresu komunikacji, zarządzania emocjami i stresem a także budowania marki, employer brandingu oraz wystąpień publicznych.