Joga śmiechu. Warsztaty. 18.04.2015

Śmiech to zdrowie – po warsztatach dowiesz się, co to znaczy w praktyce! Dla kogo? Dla wszystkich!

Dotlenienie organizmu, redukcja stresu, poprawa krążenia i doświadczenie dziecięcej, beztroskiej radości – niezależnie od wieku!

Jest udowodnione naukowo, że nasze ciało nie rozróżnia pomiędzy śmiechem sztucznym a prawdziwym. W obu przypadkach dostaje dużą dawkę tlenu, energii i dobrego samopoczucia. Podczas warsztatów specjalne ćwiczenia i odpowiednia dynamika pozwalają przejść od śmiechu wywołanego na życzenie do śmiechu naturalnego.

Joga śmiechu jest okazją do wspólnej, zdrowej zabawy, momentem na relaks i porzucenie złych emocji.

Zapraszam na moje warsztaty,

Katarzyna Szafarczyk

Certyfikowany Lider Jogi Śmiechu Laughter Yoga International University oraz Certyfikowanym Trenerem Facefitness.

 

Czym jest joga śmiechu:

1. Joga śmiechu to koncepcja, zakładająca, że każdy może się śmiać bez powodu (żarty, komedie), poczucia humoru.

2. Wprowadzanie ćwiczeń śmiechowych w grupie, dzięki kontaktowi wzrokowemu i klimatowi dziecięcej zabawy, prowadzi do uruchomienia prawdziwego, zaraźliwego śmiechu.

3. Nazwa „joga śmiechu” wywodzi się z przeplatania ćwiczeń śmiechowych z ćwiczeniami oddechowymi jogi. W ten sposób dostarczamy tlenu do ciała i mózgu, co sprawia, że czujemy się zdrowo i energicznie.

4. Joga śmiechu opiera się na fakcie, że nasz mózg nie rozróżnia świadomie wywołanego „sztucznego” śmiechu od prawdziwego - w obu przypadkach można zyskać wiele psychicznych i fizjologicznych korzyści.

5. Joga śmiechu została zapoczątkowana przez doktora medycyny Madana Katarię z Indii w 1995 roku. Od tego czasu praktyka jogi śmiechu rozprzestrzeniła się w 70 krajach.

Dlaczego nie wystarcza „zwykły” śmiech:

1. W celu uzyskania udowodnionych naukowo korzyści ze śmiania się, musimy śmiać się bez przerwy, co najmniej 10-15 minut. Ćwiczenia śmiechowe umożliwiają przedłużenie wywołanego śmiechu „ile chcemy”. Naturalny śmiech zdarzający się w codziennych sytuacjach trwa za krótko, by zapoczątkować zmiany biochemiczne w naszym ciele.

2. Śmiech zdrowy, to śmiech z przepony – wówczas przynosi maksymalne korzyści. Nie każde środowisko akceptuje głośny śmiech. Warsztaty, sesje jogi śmiechu zapewniają bezpieczne środowisko, by każdy mógł się beztrosko i głośno śmiać.

3. Naturalny śmiech jest uzależniony od wielu czynników i warunków – pozostawiamy śmiech przypadkowi – może się pojawić, ale nie musi. Joga śmiechu pozwala korzystać z dobrodziejstw śmiechu niezależnie od nastroju, stanu ducha.

 

Korzyści zdrowotne sesji jogi śmiechu:

1. Działa antydepresyjnie i antystresowo

2. Uwalnia endorfiny

3. Pobudza system immunologiczny, przez co zwiększa odporność na choroby

4. Dotlenia organizm

5. Podwyższa krążenie i dodaje energii

Sesja warsztatowa obejmuje metody wyzwalania naturalnego, zdrowego śmiechu, które opracował dr Madan Kataria – twórca jogi śmiechu i założyciel Laugher Yoga International University).

Joga śmiechu jako metoda walki ze stresem

Istnieje wiele metod redukcji stresu, ale joga śmiechu jest najbardziej ekonomiczna i pochłania najmniej czasu.

Zakłada prosty trening regularnych ćwiczeń, prowadzących do redukcji fizycznego, mentalnego i emocjonalnego stresu oraz przywrócenia emocjonalnej równowagi.

Joga śmiechu zwalcza stres emocjonalny poprzez:

- rozwój umiejętności swobodnego wyrażania emocji bez lęku

Joga śmiechu umożliwia swobodne wyrażanie emocji, dzięki wprowadzeniu klimatu dziecięcej zabawy. Prowadzi do radosnego, rozbawionego stanu umysłu.

Uczestnictwo w zajęciach, dzięki skupieniu się na zabawie, pozwala na zrzucenie społecznych masek i pozwolenie sobie na swobodne wyrażanie emocji.

- zwiększenie zdolności uwolnienia stłumionych emocji

Joga śmiechu dostarcza prostego, wydajnego i bezbolesnego sposobu uwolnienia podświadomego umysłu od stłumionych emocji dzięki katharsis intensywnego śmiechu. Takie uwolnienie prowadzi również do wzrostu inteligencji emocjonalnej i umiejętności komunikacyjnych.

Katarzyna Szafarczyk

Kategoria: